Paus :(

Hej alla fantastiska bloggläsare! Som ni förmodligen har märkt så har det stått still här ett bra tag (igen)... Och faktum är att jag har känt mig otroligt oinspirerad och inte alls sugen på att sätta mig och spela, jag har inte ens varit här inne och kollat förrän idag.

Jag ser att ni har klickat er in och det både värmer och får mig att känna mig som världens samsta bloggare för att jag inte kan ge er något nytt material. Jag vet att några av er är taggade på att fortsätta läsa om Elena och några av er som varit med ett tag vill se mer av Sophia och familjen Quinn, och jag vill fortsätta skriva om dem! Sophias familj har blivit en otroligt stor del av mitt spelande och de betyder alla väldigt mycket för mig, och Elena är verkligen en spännande ny story som jag ser väldigt mycket fram emot att utveckla.

Men jag hatar att erkänna att det verkligen tar emot att sätta igång speldatorn just nu. Jag tror det beror på att jag pluggar på heltid och har min ateljé i skolan där jag sitter och jobbar från tidigt på morgonen till sent på kvällen varje dag, och helgerna går åt till andra saker, tråkiga vuxna saker som att städa, betala räkningar, handla mat, men också andra roliga saker som att träffa vänner, familj osv.

När jag spelar så vill jag helst kunna ägna en hel eller ett par dagar på att göra bara det, och just nu känner jag inte att jag har varken ork eller möjlighet att ägna en hel helg åt spelande. Det känns mer som en plikt än som avslappning vid det här laget och det avskyr jag verkligen. Jag vill kunna spela för att det är en tillfällig undanflykt och blogga om det för att det är någonting som får mig att må bra, och just nu känner jag inte att jag kan det för jag tänker hela tiden bara på att jag måste få ihop tillräckligt med material till bloggen. Det känns jättetråkigt och som en stressfaktor om jag ska vara helt ärlig. 

Så det jag kommer att göra nu är att ta en paus, jag vet inte hur länge, det enda jag vet är att jag behöver sluta tänka på det som en stressfaktor och komma tillbaka till den där roliga och spännande känslan jag hade när jag började blogga för två och ett halvt år sedan. Jag vill känna lust att spela igen och inte känna att jag "måste" för att mina bloggläsare blir besvikna annars. 

Jag hoppas att ni kan förstå, och jag lovar att jag ska försöka ägna den här pausen åt att återhämta mig och hitta tillbaka till det som jag tycker är roligt med The Sims. Hoppas att ni har det bra så länge, så ses vi snart igen.

Kram på er, ni är bäst! <3
Mikkis

Vet hur det är när man verkligen inte vill spela, så ta så lång paus som du behöver o börja igen när du saknar det <3

Svar: Tack Mikkis <3
Erika Grape (simsamlaren)

2016-11-18 19:20:20

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: