Att komma över någon.


Det var min sista dag ensam hemma och jag gjorde allt jag kunde för att hålla mig distraherad från alla tankar och känslor som bara ställde till det för mig. Jag diskade min skål efter frukosten innan jag gick upp till mitt rum igen.

Jag satt i fåtöljen en kort stund och sedan bestämnde jag mig för att ta upp mina penslar och måla klart min tavla. Som från ingenstans fick jag världens flyt och det blev riktigt bra, jag kunde inte låta bli att le lite smått.

Lite senare tog jag en promenad till det lilla muséet och konstgalleriet en bit bort.

Det var litet och inte så märkvärdigt men jag tyckte om att gå dit. Det var egentligen lite mer vintage och second hand-känsla än muséum. En mysig plats att besöka och bli inspirerad, precis vad jag behövde just nu.

Sedan bestämde jag mig för att ringa en taxi och åka in till centrum.

Jag gick hem till Troye och Marie och ringde på men de verkade inte vara hemma så jag satte mig på bänken utanför deras dörr. Jag hoppades att de skulle komma hem och släppa in mig en stund men efter en timme var det fortfarande ingen som kom.

Till slut fick jag ett sms av mamma som sade att de var på väg hem så jag åkte hem igen för att möta dem.

En kort stund efter att jag kommit hem igen hörde jag bilen utanför och medan mamma körde in den i garaget kom pappa inspringande. Han verkade ha brottom till toaletten och jag skrattade smått för mig själv. Han såg rolig ut.

"Hej mitt älskade barn!" Utbrast mamma när hon sedan kom in. Hon gick rakt in i köket och gav mig en kram och jag höll i hårt utan att släppa samtidigt som jag begravde ansiktet i hennes axel. Mammas glädje övergick till oro. "Men... Hur är det hjärtat?" Jag svarade inte utan snyftade bara mot hennes axel. "Vill du prata om det?" frågade hon sedan och jag skakade på huvudet. Mamma drog en orolig suck och klappade mig på ryggen. "Okej... Du behöver inte prata om det, men när du känner dig redo finns jag här".
Trots att det var ganska sent på kvällen tog mamma med mig ut på en övningskörningstur för att få mig att komma på andra tankar. Om hon bara visste vad det var för tankar hon hjälpte mig komma bort ifrån.

Pssst... kolla in DET HÄR.

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: