Uppvaktning och eldsvåda.


En morgon hörde jag Jöns ropa på mig och bad mig komma in i hans rum.

Han verkade nervös och jag frågade vad det var han ville. "Det är lika bra att jag bara säger det, nu eller aldrig" sade han och drog andan.

"Jo för det är så att jag gillar dig, Sophia". Jag blev alldeles chockad och visste inte vad jag skulle säga, så jag var alldeles tyst. Plötsligt hörde vi brandvarnaren tjuta på nedervåningen så vi sprang ned för att kolla vad som pågick.

Henrik hade glömt sina våfflor i ugnen så att det hade börjat brinna så nu stod hela spisen i lågor.

Efter en kort stund hörde vi brandbilen utanför och en modig brandsoldat sprang in och släckte elden.

Till slut när allt var över var Jöns tvungen att springa iväg till sin föreläsning innan vi ens hann säga ett ord till varandra så jag tog bara lite yoghurt ur kylen och åt frukost.

När jag hade sköljt av min skål så pratade jag med Stephen en stund om branden och om att Jöns hade sagt att han gillade mig precis innan det hände. Jag berättade att det hade blivit dålig stämning och att jag inte visste vad jag skulle säga eller göra.

"Men hur känner du då? Gillar du honom?" Frågade Stephen sedan och jag höll nervöst på med händerna. "Nej jag tror inte det..." Stephen lade huvudet på sned och nickade. "Då borde du prata med honom om det" sade han sedan.

På eftermiddagen när jag kom hem från min målerilektion så kom jag in i hallen och ropade efter Jöns men det var ingen hemma.

Jag gick istället upp till mitt rum och påbörjade en ny tavla. 

Jag började tänka på känslor och kärlek. Jag visste inte om jag någonsin hade varit kär, kanske en gång men jag intalade mig att den gången bara var inbillning, och nu var det en kille som verkligen gillade mig på det sättet och jag kände ingenting. Jag kunde inte undgå att fundera på varför.
När jag hade målat ett tag tittade jag på klockan och insåg att den var 23:35, tiden hade gått så fort. Jag gjorde mig i ordning och gick och lade mig för att inte vara allt för trött nästa morgon. Kanske skulle jag känna mig mindre illa till mods efter en natts sömn.

Pssst... Kolla in DET HÄR. Bli medlem och handla kläder från exklusiva märken för fantastiska priser! Jag har själv blivit medlem och de har upp till 70% rabatt och massor av nya kampanjer varje dag på fina märkeskläder, det är så värt det!


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: