Terminsprov och ett krossat hjärta.


Samma morgon som det var dags för terminsprov åt jag frukost tillsammans med Stephen och Henrik. De var verkligen fina tillsammans.

Men snart var det dags att skynda mig til dagens första prov. Det var alldeles frostigt, dimmigt och kallt ute.

Första och andra provet gick som en dans och under rasten mellan andra och tredje sken solen, fast det var fortfarande kallt.

Sista provet gick galant det med men det var nära att jag blev distraherad av den vackra solnedgången utanför fönstret.

När jag till sist var klar med alla prov och gick hem igen pratade jag med Jöns. Det hade varit dålig stämning mellan oss sedan han erkände sina känslor för mig och det var på tiden att jag tog itu med det.

Jag tog ett djupt andetag och berättade för honom att jag inte kände för honom som han kände för mig och att jag var ledsen. Han blev besviken och tittade ned i golvet. Det gjorde ont i mig att behöva krossa någons hjärta på det viset men det var det enda jag kunde göra.

Lite senare ringde jag hem till familjen och pratade en lång stund. Jag och mamma kom överrens om att jag skulle stanna kvar på campus under julen och lovet. Det kändes ovanligt att inte vara hemma och fira men vi kom överrens om att det var en bra idé.
Den natten föll den första snön.

Pssst... Kolla in DET HÄR.


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: