Berätta för andra.


Det tog mig bara några få dagar innan jag inte orkade hålla min hemlighet för mig själv längre, jag var bara tvungen att berätta för någon. Stephen var den av mina vänner som jag kände mig mest trygg att dela något så stort med, han kändes som rätt person att vara den första att komma ut till, och han om någon borde förstå.

Jag bad honom att komma in till matrummet, det var bara vi där, och jag sade att det var något jag ville prata om. Han verkade fundersam men ville mer än gärna lyssna.

"Jag har tänkt väldigt mycket på sistone och kommit fram till något om mig själv, jag har inte berättat för någon ännu men jag tänkte att du skulle förstå..." Stephen nickade stöttande och jag tog ett djupt andetag. "Jag är gay..."

Först verkade han ganska chockad men ändrade genast sitt uttryck till stöttande och tröstande. "Du är okej, och allt kommer att bli okej. Tack för att du delade det här med mig".

Han gav ifrån sig ett varmt leende. "Jag är så glad för din skull, Soph!"

Sedan gav han mig världens kram. Hans reaktion till det hela var det absolut bästa jag kunde tänka mig.

Efter det berättade jag för fler och fler kompisar och livet började se riktigt ljust ut. Dagarna i skolan blev roligare och jag kände mig som en allmänt gladare människa.
En eftermiddag bestämde jag mig för att ringa till min bror. Jag och Troye berättade i stort sett allt för varandra och det började bli jobbigt att inte kunna vara mig själv fullt ut med honom, så jag kände att det var dags. Medans signalerna gick kände jag en klump i magen, jag var så nervös. "Dr. Troye Quinn, hur kan jag hjälpa till?" Hörde jag i andra änden, han var på jobbet så samtalet kopplades till hans jobbtelefon. "Hej Troye, det är Soph..." Han blev glatt överraskad av att höra min röst och ville höra allt om hur jag hade det. "Jo det är bara bra..." Sade jag och klumpen i magen kändes större och större. Det blev tyst en stund innan jag samlade modet. "Du Troye... Det är något jag måste berätta..." Han gick genast från glädje till oro. "Jaså? Är allt okej?" Jag kände hur jag blev alldeles tårögd. "Jo jag mår bra, det är bara det att... Troye, jag är gay..." Det blev alldeles tyst. "Okej, det är helt okej... Du är fortfarande min syster och jag älskar dig" Sade han efter en stund och en tår sipprade ned för min kind. "Lova att inte säga något till mamma och pappa" sade jag sedan och han lovade att det fick stanna mellan oss. 

Pssst... Kolla in DET HÄR.


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: