Jag lever!

Hallå, är det någon här? Jag kikar in mest för att jag just var inne och läste på Sara's blogg (simsdeluxe) om att hon förmodligen kommer sluta blogga, vilket såklart känns väldigt ledsamt. Jag och Sara har haft en del kontakt och hon har varit en väldigt stor inspiration för mig så det känns tråkigt att se henne sluta, men "the show must go on" som man säger. 

Att hon slutar fick mig att fundera på mitt eget bloggande och vad det egentligen är som jag tycker är kul med att spela The Sims 3 och vad som driver mig. Och jag kom att tänka på att det faktiskt är genetik, personlighet, relationer, bakgrundshistoria och husbyggande i sig mer än vad det är den pågående storyn.

Jag är intresserad av simmarna i sig och hur deras gener förs vidare mer än vad jag intresserar mig för deras vardagsliv, och jag tror det är därför jag har haft en svacka. Mina simmars vardagsliv har alltid varit min avslappning och undanflykt från verkligheten som jag inte behövt ta på för stort allvar, och med min egen hets mot mig själv och måstet att samla material till bloggen har jag nog lyckats ta död på det lite grann.

Och nu sitter jag här med en blogg och ett koncept som bara känns "UGH" och dessutom har designen försvunnit (förmodligen för att något hänt med hemsidan jag använt för att ladda upp filerna). 

Så det jag skulle vilja göra är att först och främst fixa designen (wish me luck), och sedan skulle jag vilja ändra konceptet. Nu rent spontant känner jag att jag bara vill fokusera på simmarna i sig, deras personligheter, släktträd, husbyggen osv och egentligen inte lägga någon energi på storyn, utan behålla den för mig själv så att jag kan få känslan av avslappning tillbaka.

Eftersom att storyn är vad den här bloggen har handlat om från dag ett så kan jag förstå om vissa av er blir besvikna och att vissa av er slutar läsa, men jag måste ändå lyssna på mitt eget hjärta och göra det som känns roligt för mig. Jag har haft den här bloggen i mer än två och ett halvt år, och det sista jag vill är att lägga den bakom mig så jag hoppas verkligen att ni kan stå ut med att jag växer, förändras och ändrar konceptet lite.

Så för att göra en lång historia kort (no pun intended) så ska jag jobba på en ny design och ett nytt koncept. Jag behöver bara lite mer tid att forma Simsamlaren till en plats som känns rolig för mig att vistas på.

Superdupertack för erat tålamod!
Kram, Erika
Michaela

Jag för min del tycker det låter som en bra plan att du väljer att starta om på nytt och göra något som du vill, istället för att tvinga dig själv att fortsätta med ett koncept som inte längre ger dig något nöje.

Jag ser fram emot att få följa med dig och din nya resa med bloggen, jag tror det kommer bli riktigt bra! :)

Svar: Åh, tack så hemskt mycket Michaela! :)
Erika Grape (simsamlaren)

2017-01-02 18:31:12
http://simstales.blogg.se/
Mikkis

Ska bli intressant att läsa från en ny vinkel :D mig tappar du iaf inte :D

Svar: Skönt att höra! Det värmer. :)
Erika Grape (simsamlaren)

2017-01-02 21:13:19
Tora

Jag tycker att du ska göra det som känns bekvämas för dig. Jag kan inte tala för dem andra läsarna: men det är viktigare att gör så som du vill och älskar. Jag kommer att fortsätta att läsa din blogg, för jag gillar hur du skriver och karaktärerna. Du gör och har gjort en väldigt bra jobb med bloggen. Som sagt så kommer jag fortsätta att kika in här :)

Trevlig fortsättning på dig Erika! :)

Svar: Åh, tack ska du ha Tora! Och tack detsamma! :)
Erika Grape (simsamlaren)

2017-01-05 14:24:14
http://nouw.com/iammisstora

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: