Tid? Vuxen? Balans?

Och jag som trodde att livet skulle lugna ned sig, där trodde jag fel. Hej förresten! Hoppas att allt är bra med er och att ni har en fin sommar. Några har kanske sommarlov, hoppas att ni i så fall njuter av det! Jag har inte övergett er, jag lovar! Även om jag inte har uppdaterat bloggen på jättelänge nu så tänker jag på er dagligen.
 
Jag har haft det väldigt fullt upp på sista tiden, vilket jag har insett lätt kan hända när man är vuxen. Jag fyllde 23 nyligen, och så har jag slutat på min konstskola efter 2 år vilket var som att skiljas från mitt andra hem (många tårar fällda). Jag kom tyvärr inte in på högskolan jag sökte heller så nu måste jag jobba deltid med annat samtidigt som jag jobbar med min konst hemma i min nya ateljé (aka. halva min lägenhet). Och så har jag ju min hund Vera som växer så det knakar.
 
Livet är och har varit väldigt vuxet på sista tiden, och det är extremt svårt att hitta tid till nöjen. När jag väl har tid lägger jag den gärna på att umgås med nära och kära, om jag inte helt enkelt kollapsar på soffan för att jag för en gångs skull kan vila. Allt det här är naturligtvis fortfarande vädigt nytt för mig eftersom att jag är ung och inte har gjort det så länge, så jag har inte riktigt hittat ett bra sätt att balansera allting.
 
Jag kan inte ens minnas när jag spelade sist, men jag vill verkligen kunna få in spelandet i mitt schema på ett eller annat sätt. Det är viktigt att göra tid åt det man tycker om! Jag måste bara hitta en balans som fungerar. Jag har ett inlägg på gång om familjen Quinn som jag bara måste få upp, så det kommer snarast möjligt! 
 
Så, det var en liten update om vart jag har varit och hur det ser ut nu. Det kommer inlägg, kanske inte så regelbundet och kanske med långa pauser emellan, men det kommer. Jag har inga som helst planer på att lägga ned bloggen. Under tiden önskar jag er en fantastisk sommar med mycket sol, bad, glass, sims och avkoppling!

Glad midsommar!
Nellie

<3

Svar: <3
Erika Grape (simsamlaren)

2017-06-22 20:27:32

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: