Övningskörning.


Mamma hade lagat soppa en kväll. Vi var ovanligt tysta när vi åt men det gjorde mig inte så mycket, det var rätt skönt att inte behöva prata.

"Du, Soph..." sa pappa strax efter att vi plockat undan från bordet. "Vad säger du om att vi tar en sväng med bilen och övningskör en stund?" Jag blev aningen förvånad men kunde inte låta bli att le och nickade glatt.

Vi satte oss i mammas gamla folkabuss, jag bakom ratten och pappa i passagerarsätet. Pappa berättade vilka pedaler som var vilka och hur jag skulle starta bilen, och sedan körde vi iväg.
Det gick ganska långsamt till en början och jag fick motorstopp några gånger innan jag bekantade mig med växeln, men roligt var det. Jag hade inte skrattat så mycket på evigheter och det kändes skönt att komma ut och göra någonting utan att behöva tänka på någonting annat. "Tur att vi bor på landet där det inte är någon annan på vägarna" Skrattade pappa och klappade mig på axeln.

Elin

Hej! Har haft den här tanken i huvudet väldigt länge utan att göra någonting åt det, men om du kan och vet så får du jättegärna berätta för mig vart du hittat bilen? :)))

Svar: Tyvärr minns jag inte vart jag hittade den men det var från en wcif på en annan blogg, kommer tyvärr inte ihåg vilken... :(
Erika Grape (simsamlaren)

2016-06-09 10:28:24
http://simsliv.webblogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: