En dag med min bror.


Det var lördag och min bror Troye hade ledigt från jobbet en stund under eftermiddagen så vi bestämde oss för att träffas på biblioteket; jag, Troye och hans lilla familj. 

Jag kom dit, gick in i bibliotekets lekrum där Marie satt på golvet med Nathaniel och så fort Troye såg mig så kom han fram och gav mig en lång och varm kram. Han bad om ursäkt för att han inte kunde komma på varken min födelsedag eller student men jag sade att det inte gjorde någonting. 

Marie lyfte blicken och insåg att jag hade kommit så hon lät Nathaniel leka själv på golvet och kom och hälsade innan hon var tvungen att gå på toaletten. När jag stod där själv med min storebror började jag bli smått nervös, jag hade nämligen något riktigt spännande att berätta.

"Troye, jag har inte sagt något till mamma och pappa än men det är något jag vill visa" Sade jag och log. Han ryckte skeptiskt på ögonbrynen och jag tog fram pappret som jag hade i fickan och vek upp det.

"Jag har sökt till konst på universitetet och det här är mitt antagningsbesked. Jag spikade arbetsproverna och fick full pott på det skriftliga, dessutom 18 poäng till godo så att jag kan göra klart utbildningen på en trejdedel av den fulla tiden. Jag har kommit in!" Utbrast jag sedan exhalterat och Troye kunde knappt tro vad han hörde.

Han lade händerna på mina axlar och sprudlade av glädje. "Va?! Ska min lilla lillasyster gå på universitetet? Åh vad jag är stolt! Grattis!!!"

När Marie kom tillbaka från toaletten berättade jag nyheten för henne också och hon verkade bli glad för min skull.
Sedan satt vi i lekrummet alla tre resten av eftermiddagen, pratade och tittade på när Nathaniel lekte.

Pssst... Missa inte den stora rean på JOYSHOP, upp till 50% rabatt på massor av olika kläder!

Anonym

Älskar din blogg😍

Svar: Åh tack, vad kul!
Erika Grape (simsamlaren)

2016-06-30 14:24:48

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: