Sista dagarna och slutprov.


Det var sent på våren och terminen började närma sig sitt slut, så jag och mina rumskompisar bestämde oss för att bjuda in en massa av våra vänner och ha en liten avslutningsfest med brasa, umgänge och mys.

Vi hjälptes åt att bygga upp brasan och göra den riktigt mäktig och vi hade det jätteroligt tillsammans.

Det var en riktigt lyckad kväll och vi pratade om allt möjligt från att göra narr av torra professorer till att minnas tillbaka på studietiden. Det kändes lite sorgligt att vi snart skulle gå skiljda vägar allihopa men vi njöt så mycket vi kunde av våran sista kväll tillsammans.

Några dagar därpå vaknade jag tidigt, det var nämligen dags att skriva slutprov. Jag slängde på mig ryggsäcken, packade ned en smörgås och gick till biblioteket och pluggade en stund innan det var dags för första tentan för dagen.

Det var en mulen och ruskig dag så det gjorde inte så mycket att jag var tvungen att sitta inne hela dagen. Första och andra tentan gick som på smör och jag kände mig väldigt självsäker.

Under sista tentan för dagen kom världens regnskur och jag hoppades att det skulle lugna ned sig tills det var dags att gå hem. Sista tentan gick riktigt bra den med och jag kände mig som en vinnare.

När det var dags att gå hem igen så hade regnet lättat lite grann men jag blev ändå lite blöt. Nu var skolan äntligen slut och nu kunde jag slappna av i några dagar innan det var dags att ta examen och åka hem till familjen.

När jag sedan kom hem gjorde jag inte mycket mer än att äta lite middag, ta en dusch och hoppa i säng.
Jag var ganska slut i huvudet efter en lång dag av prov men jag såg fram emot att få slutbetygen på posten.

Pssst... Kolla in DET HÄR.


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: