Examen och hemkomsten.


Efter terminer av slit var äntligen examensdagen kommen! Jag hade tagit farväl av mina rumskompisar och packat alla mina saker i bilen innan jag drog på mig mitt examensskrud och begav mig till gymnastiksalen där ceremonin skulle hållas.

Det var en varm försommardag och alla avgångsstudenter med vänner och familj var samlade för att hylla våra akademiska framgångar. Under ceremonins gång gick solen ned utanför och det var generellt en fantastiskt härlig stämning.

Mot kvällen var ceremonin över och jag hade officiellt tagit examen! Jag tittade ned på mitt diplom med en emorm stolthet.

Min familj var så klart på plats genom det hela och när mamma fick syn på mig efteråt så ropade hon av glädje och gav mig världens kram.

Efter det fick jag kramar av både pappa och Troye också.

Troye's kram kändes extra varm och lång efter vad jag berättat för honom på telefon. Han var verkligen världens bästa bror.

Efter att ha bytt om till vanliga kläder körde Troye hem i sin bil och Jag, mamma och pappa åkte tillsammans i hyrbilen. Vi turades om att köra och sov i skift hela natten tills vi tidigt nästa morgon kunde börja skymta bergstopparna i Hidden Springs.

Till slut var vi äntligen hemma i vårat blåa hus på landet och jag log. Åh vad jag hade saknat allt.

Vi klev ur och mamma hjälpte mig lasta av bilen på packning innan pappa åkte iväg och lämnade tillbaka den hos hyrfirman.

Jag sprang genast upp till mitt rum, det kändes som att det var evigheter sedan jag var där sist.
Jag andades ut, det var så skönt att vara hemma igen.

Pssst... Kolla in DET HÄR.


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: