En ny vän.


En morgon när jag skulle äta frukost mötte jag en av mina rumskompisar i dörren till matrummet, Stephen. "Tja Sophia!" Sade han när han flyttade sig så att jag kunde gå förbi.

Jag hann dock inte prata något med Stephen innan jag blev tvungen att springa ut i regnet och till skolan.

Mot kvällen efter en lång dag av studier sprang jag hem igen.

Sedan efter att jag hade ätit lite middag satte jag mig och pluggade med min rumskompis Jöns.

Och efter en stund kom Stephen och satte sig också.

När vi hade pluggat klart gick jag och Stephen in i köket och hjälptes åt med disken och sedan ställde vi oss och pratade.

Stephen berättade att han läste på kommunikationsprogrammet och så pratade vi en massa om skolan och vart vi kom ifrån.

Vid ett tillfälle frågade jag om han hade någon flickvän. Stephen trodde att jag skämtade och började skratta.
"Nej haha, jag är förlovad med Henrik, vår rumskompis". Jag skrattade till generat. Men han lade handen på min axel och sade att det inte var någon fara. Stephen var den första öppna hbtq+ personen förutom morfar Dane och morfar Ryan som jag hade träffat och jag kunde inte undvika att känna en märklig koppling till honom. Det kändes bra att ha honom som vän.


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: