En intensiv första dag.

Hej! Ledsen att jag missade att uppdatera igår, men här kommer gårdagens inlägg idag istället. :)

Väckarklockan ringde tidigt på morgonen första dagen, min första föreläsning började redan klockan åtta så det var bara att kliva upp trots att jag egentligen ville ligga kvar ett tag till.

Jag gnuggade mig i ögonen, tog fram mina kläder ur byrån och klädde sedan på mig.

Sedan gick jag ned i köket och tog fram lite yoghurt och hällde i lite bär och en skivad banan.

Jag var först uppe av alla rumskompisar och satt helt ensam i matrummet och åt min frukost, det var alldeles tyst och ganska behagligt.

Sedan var det dags att ta på ytterkläderna, slänga på ryggsäcken på ryggen och bege mig ut i regnet för att ta mig till skolbyggnaderna.

Min första föreläsning var intensiv men lärorik, det var mycket att ta in och lite svårt att förstå i början. När den var slut och jag gick ut för att gå till nästa föreläsning hade solen kommit fram och jag log.

Efter dagens tredje och sista föreläsning var jag alldeles slut i huvudet. Jag hade varit igång hela dagen och nu hade det blivit mörkt.

Jag var både hungrig och trött så jag gick till ett café i närheten för att köpa något att äta.

"En bagel tack!" Sade jag till killen i kassan och räckte fram lite pengar. 

När jag hade suttit en stund och ätit upp min bagel så gick jag igen. Sierra hade tipsat om att det skulle vara fest i hennes studentkorridor ikväll så jag tog mig dit för att se om hon var där.

Jag kunde inte hitta Sierra någonstans men en av hennes rumskompisar kom glatt fram och hälsade mig välkommen.

Han hette Elov och var rätt trevlig.

Vi stod och pratade en stund men jag var ändå lite besviken över att Sierra inte verkade vara där. Jag frågade Elov om han visste vart hon var och då sa han att hon nog skulle sova någon annanstans inatt.

Jag tittade besviket ned i golvet och Elov lade handen på mig axel och flyttade sig närmare mig. "Inte ska du vara ledsen för det, du har ju mig..." Sade han.

Jag ryggade mig tillbaka och fejkade ett leende. "Ehm... Jag ska nog gå nu" sade jag och vinkade. Någonting med Elov fick mig att känna mig obekväm.

Jag klädde på mig ytterkläderna, slängde på mig ryggsäcken och gick därifrån så fort jag orkade.

Det var sent, mörkt och kallt när jag kom tillbaka till min egen studentkorridor och jag var väldigt glad över att jag hade sovmorgon dagen efter.
Så fort jag kom upp till mitt rum så gjorde jag mig i ordning för natten och gick och lade mig. Första dagen avklarad, bara resten kvar.

Pssst... Kolla in DET HÄR. Perfekt till sommaren!


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: