Åter i mitt liv.


Jag satte mig i bilen och åkte in till stan för att möta Nellie.

Vi hade inte setts sedan den där förödande dagen i parken när vi var tonåringar, så jag var minst sagt nervös.

Jag kom fram, parkerade bilen och gick fram till henne. Vi hälsade och visste först inte vad vi skulle säga, men sedan kom vi långsamt igång och pratade.

Vi bad om ursäkt för svunna tider och hur det slutade mellan oss, och sedan pratade vi om hur våra liv ser ut nu.

Nellie föreslog efter ett tag att vi skulle åka hem till mig så att hon fick se hur jag har det, så vi hoppade in i bilen och körde hemåt.

När vi kom fram hade det börjat regna. Vi stod utanför ett tag, efter att jag hade kört in bilen i garaget, och hade ett djupt och känslosamt samtal samidigt som vi blev dyngsura.

Sedan sprang vi in till mig, jag visade Nellie runt och hon berömde mig för hur fint jag hade det hemma.

Efter att vi hade bytt om till torra kläder satte vi oss och såg på film.

Det var en gammal svartvit romantisk film som gick på TV. Först skrattade vi lite skämtsamt om den men efter ett tag tog vi den mer och mer seriöst.

Mitt i filmen lutade sig Nellie mot mig och jag lade armen om hennes axlar.

Och efter ännu en stund tittade vi inte på filmen längre...
Jag vill inte dela några detaljer men Nellie blev kvar över natten. Jag vet inte om det som hände kommer att leda någonvart och just nu spelar det inte så stor roll, det var ett fint ögonblick med en viktig person som nu är åter i mitt liv.


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: