Sista dagen på gymnasiet.


Jag vaknade upp med ett leende på läpparna, det var min allra sista riktiga dag i skolan. Imorgon var det min födelsedag och dagen efter det var det dags att ta studenten. 

Tord som körde bussen till skolan verkade ganska glad han med, han skulle äntligen få gå på semester.

Det var en riktigt fin försommardag med lite smått regnstänk och solsken, och det blev en vacker dubbelregnbåge över skolan. 

När skoldagen närmade sig sitt slut kom pappa med bilen och hämtade upp mig. Sedan fick jag övningsköra en stund innan vi behövde åka hem så att jag kunde byta om.

Jag skulle nämligen ha avslutningsceremoni och utställning med konstföreningen. Jag och pappa kom med bilen och mamma kom färdig för kvällens gig i en limousine.

Pappa släppte av mig och parkerade bilen och sedan kom han in han med.

Ceremonin blev lyckad och jag fick ett pris för att jag har varit med och varit så aktiv i föreningen. Efteråt åkte mamma till spelningslokalen och hade soundcheck medan jag och pappa åkte hem en sväng så att jag fick byta tillbaka till vanliga kläder.

Senare på kvällen var vi alla på plats i spelningslokalen och mammas show började.

Jag hade hur kul som helst. Mamma var en stjärna och inget kunde beskriva hur stolt jag var över henne.

Vi dansade och tjoade, och jag kände verkligen att det var ett perfekt sätt att avsluta mina år på gynmnasiet.
Lite senare började jag bli trött och ville åka hem så jag bad pappa att köra hem mig. "Klockan är inte ens elva" sade han förvånat men jag kände mig ganska slut så han gick med på att åka hem. Vi visste båda två att mamma inte skulle ha något emot det.

Pssst... kolla in DET HÄR.

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: