Körkort!


Samma dag som min uppkörning rusade mamma och pappa in i mitt rum och väckte mig. "Upp och hoppa, vi har en överraskning!" Utbrast mamma exhalterat.

Jag klev upp, klädde på mig och följde efter dem ut till uppfarten utanför vårat hus.

Pappa ställde sig och log som om han hade något lurt för sig, jag vände mig om och kunde inte tro mina ögon.

På uppfarten stod en sprillans ny, guldgul Porsche Carerra som en ädelsten i solen.

Jag sprang runt och undersökte varenda centimeter av bilen, den måste ha kostat en förmögenhet. "Överraskning!!!" Utbrast mamma med en enorm glädje och jag började förstå att den var min.

Jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Hade mina föräldrar helt allvarligt gått och köpt en extremt lyxig sportbil till mig när jag inte ens hade mitt körkort än? Jag kunde knappt tro att det var sant.

Jag och pappa satte oss genast i bilen och jag fick övningsköra en stund innan vi åkte iväg till körskolan och min uppkörning. Det tog ett tag att vänja mig vid bilen och lära mig hur den fungerade men till slut var det som att jag inte hade gjort någonting annat i hela mitt liv.

Ett antal timmar senare, efter min uppkörning, körde jag hem pappa igen. För jag hade nämligen klarat det och tagit mitt körkort! 
Sedan tog jag en sväng i min alldeles egna bil, helt själv för allra första gången. Känslan var omöjlig att beskriva, men jösses vad det kändes bra.

Pssst... Kolla in DET HÄR.

masims.blogg.se

ÅH vad härligt med en aktiv simsblogg!!

Svar: Yay! Härligt att du hittat hit! :)
Erika Grape (simsamlaren)

2016-06-25 15:19:08
http://masims.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: