Jag har kommit in!


Nu när min bror Troye hade fått veta mitt besked från universitetet var det dags att även dela med mig av det till mamma och pappa. Mamma var iväg på jobb så jag och pappa var ensamma hemma. "Pappa kom ett tag, det är något jag vill visa!" Ropade jag från hallen. Han satt inne på kontoret och kom ut till mig varpå jag visade honom pappret. Han rynkade på ögonbrynen och läste: "Härmed tilldelas Sophia Quinn förtjänstfullt konstpris med 18 tillgodopoäng och en plats på konstprogrammet vid simsuniversitetet..."

Han drog in andan i en lätt chock. "Soph! Har du kommit it?!" Jag nickade och log.

Pappa skrattade av stolthet och lycka och kramade om mig hårt. "Grattis min äskade unge!"

Lite senare kom mamma hem och jag satte mig med henne när hon åt sin middag för att hålla henne sällskap.

Sedan när hon hade diskat av sin skål så visade jag mitt besked för henne med.

"Näe! Är det sant?!" Sade mamma och blev alldeles lyrisk.

"Du kom in! Det visste jag ju att du skulle! Åh! Grattis mitt älskade lilla barn!"

Mamma kramade om mig och hon var så stolt över mig.
"Tänk att min lilla Sophia ska börja på universitetet!" Sa hon och var alldeles tårögd. Jag kunde inte låta bli att undra hur det måste kännas när ens yngsta barn håller på att bli vuxen.


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: