Min ankomst till universitetet.


Efter en många timmar lång bilfärd kunde jag se topparna av de gamla byggnaderna på simsuniversitetets campus i horisonten. Jag var äntligen framme. Jag hade varit där en gång tidigare när min bror tog examen men då hann jag inte se så mycket av området. 

Jag gick in genom den ståtliga dörren till studentkorridoren där jag skulle bo nu under min studietid och såg mig omkring. Det var inte samma korridor som brorsan bott i men den verkade hur fin som helst. Det var en slags mysig stämning över hela huset och det kändes riktigt bra.

Jag checkade in mig hos de som tog emot oss nya studenter och gick sedan till rummet jag hade blivit tilldelad. Det var ett privat rum allra högst upp i huset, jag vred om dörrhandtaget och klev in.

Jag ställde mig mitt i rummet och log. Det hade allt man kunde tänkas behöva som konststudent; en stor säng med inbyggd förvaring, en byrå till alla mina kläder, en soffa och en fåtölj att umgås med kompisar i, och ett staffli att måla på. Jag såg verkligen fram emot att bo alldeles själv, det här var det sista steget innan jag skulle flytta hemifrån.

Jag packade upp min resväska och lade alla kläder i byrån, och sedan ställde jag familjefotot jag hade med mig ovanpå. Det var en gammal bild från när jag och Troye var små, till och med min morfar Ryan och min morfar Dane var med. Jag mindes inte så mycket av dem eftersom att jag var ganska liten när de gick bort men jag önskade ibland att vi hade fått lite mer tid tillsammans.

Strax efter att jag hade kommit i ordning i mitt rum var det dags att bege mig till studentkårshuset på introduktion. Jag kom dit och gick genast fram till ett bord och plockade på mig all information man kunde tänka sig; scheman, kursplaner, ordningsregler och så vidare. Det fanns även frisbees, hacky sacks, läsk och godis, så jag plockade på mig lite av det med. Godisen var dock inget vidare.

Efter en kort stund började det dyka upp mer och mer studenter och jag fick syn på en tjej som av någon märklig anledning fångade min uppmärksamhet. Hon hade beige-gråa leggings med korallfärgade shorts ovanpå, en gråblå kofta över en vit skjorta och svart slips. Hennes hår var brunt och skiftade nästan mot guldblont i ljuset. Hon verkade annorlunda, och jag var intresserad.

Jag bestämde mig till slut för att gå fram och hälsa. "Hej, är du också ny här?" Frågage jag. "Mmm, jag kom idag" sade hon sedan och log försiktigt. "Jag med!" Sade jag med ett stort leende och räckte fram handen. "Sophia, trevligt att träffas!" Sade jag. "Sierra, detsamma!" Svarade hon sedan och skakade min hand.

Jag och Sierra stod och pratade en lång stund om vart vi kom ifrån, lärde känna varandra lite lätt och pratade om vad vi skulle läsa på universitetet. Sierra berättade att hon egentligen bodde hos sin morbror i staden Bridgeport, och jag berättade att min ena morfar kom därifrån, vilket ledde till att vi började prata om att jag hade två morfädrar och hur det kom sig. Det visade sig även att jag och Sierra skulle läsa samma huvudämne vilket för oss båda var en glad överraskning.

Efter en stund gick vi upp på övervåningen och spelade några rundor pingis samtidigt som vi fortsatte prata om allt möjligt. Det var en jämn match men till slut så vann jag med en poängs marginal.

"Det måste vara nybörjartur" skrattade Sierra vänligt, klappade mig ömt på axeln och lade huvudet på sned. Hon var så vacker när hon log, och jag undrade om hon visste det själv. "Kom så tar vi några foton i automaten!" Utbrast hon sedan exhalterat.

Vi gick bort till fotoautomaten och klev in. Det var så trångt att få plats båda två att vi var tvungna att stå tätt intill varandra. Jag kände värmen från hennes kropp mot min egen och kände hur jag nästan rodnade, men det kändes bra att hon var där ändå. Vi tog några roliga bilder och gjorde grimaser innan det blev dags att ta farväl och gå tillbaka till våra studentkorridorer.
Jag ringde hem till mamma och sade godnatt innan jag gick och lade mig i min stora säng. Det hade varit en lång och händelserik dag, men nu var det dags att sova en stund för imorgon började allvaret.

Pssst... Kolla in DET HÄR.


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: