Att avsluta något som knappt börjat.


Jag ringde Sierra och bad henne komma över.

Och sedan satte jag mig i hallen och väntade.

Det vred sig i magen och jag fick anstränga mig för att andas normalt.

Efter en stund kom hon fram och jag släppte in henne, varpå jag klämde fram orden som ingen vill höra.

"Sierra, vi behöver prata..."

Sierra förstod förmodligen vad som var på väg att hända och jag drog efter andan.

"Jag tycker verkligen om dig, och just därför fungerar inte det här just nu... Jag behöver vara själv ett tag och komma underfund med mig själv, så jag tror det är bäst om vi bara är vänner. Hoppas du kan förstå".

Hon blev förstås ledsen men var ändå stöttande. "Jag vill bara att du ska vara bekväm med allt, och om du behöver tid för dig själv så kan jag förstå det".

Den kvällen kände jag mig tom. Jag och Sierra hade ju inte ens varit ihop på riktigt, jag visste inte egentligen vad det var mellan oss, men det kändes ändå som att göra slut.
Jag vred och vände mig länge innan jag slutligen lyckades somna. 

Mikkis

Hoppas hon hittar sig själv snart, o att hon vågar vara sig själv :)

Svar: Det gör hon nog förr eller senare. :)
Erika Grape (simsamlaren)

2016-07-22 21:52:20
http://muppmikkis.blogg.se

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: