Tillbaka på campus.

Efter ett långt lov är Troye tillbaka på universitetet för sitt sista läsår. 

Det första han gör när han kommer tillbaka är att sms:a Marie.

Hon kommer över direkt. Trots att de spenderat mer än halva lovet tillsammans hos Troye och familjen så kan de inte få nog av varandra.

Nästa morgon vaknar de hemma hos Marie. De kände att de ville ha lite mer tyst och lugnt än vad man får i studentkorridoren.

Snart är Troye på väg till sin första föreläsning. 

Marie tittar ut genom fönstret och ser på när hennes fästman springer iväg. Han antog att hon bara skulle börja lite senare, men faktum är att hon gjort någonting galet och hon vet inte hur hon ska berätta det för honom.

Efter alla föreläsningar sätter sig Troye och pluggar ett tag innan han får ett sms från Marie.
"kan vi mötas utanför restaurangen om tio?"

Han går genast iväg och när kan kommer fram möts han av en nervös fästmö.
"Troye jag måste berätta en sak, det är ganska stort"

Troye blir fundersam, men Marie pausar inte en sekund.
"Eller ganska jättestort, ganska galet..." hon tar ett andetag "Jag har... Hoppat av"

"Bli inte besviken, det bara kändes rätt och jag var tvungen, jag kunde inte vara kvar, jag vill inte bli läkare Troye" Troye tog Marie på axeln.
"Ta det lugnt älskling, jag stödjer helt och hållet ditt beslut, det är ditt liv. Du måste göra det som är rätt för dig."
Marie slängde sig i Troye's armar.
"Tack"

Mikka

Vad kul att se att du är tillbaka! Har följt din blogg ett tag och den är verkligen himla bra! Älskar förresten din header/profilbildssim, han(/hon?) verkar vara en skön snubbe(/snubbinna) ;D

Svar: Haha ååh vad kul att höra! Tack så jättemycket! :) Och vilket underbart uttryck, snubbinna, I like it.
Erika Grape (simsamlaren)

2016-04-24 20:10:54
http://simstales.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: