Sims-tag!

Jag är tillbaka! Jag har kommit i ordning riktigt bra i mitt nya hem och jag är så peppad på att köra igång med bloggen igen. Till att börja med blev jag taggad av Sara på simsdeluxe att göra en sims-tag som Eawy på eawysims knåpat ihop. Så himla kul initiativ och ett kul sätt för oss simsbloggare att göra något tillsammans! 

Eftersom att min blogg handlar om The Sims 3 så har jag valt att anpassa frågorna utifrån det, men nu kör vi!

Om dig och dina åsikter:

Berätta om hur och när du började spela.
Det var tidigt 2000-tal och jag var ca. 8 år gammal. En av mina kompisar hade The Sims och jag brukade sitta och titta på när han spelade, till slut gick jag hem och tjatade på mina föräldar att jag också ville ha det. Mamma gav med sig och köpte The Sims Deluxe Edition och The Sims Unleashed varpå jag blev överlycklig och spelade non-stop i flera veckor. Sedan kom The Sims 2 och jag började önska mig expansioner och prylpaket i julklapp och födelsedagspresent, jag ville ha alla. Sedan 2009 när jag var 15-16 år släpptes the Sims 3 och åter igen började jag samla på expansioner och prylpaket tills jag blev stammis i spelbutiken. Nu har jag alla och där har det i princip stannat upp.

Sims 1, 2, 3 eller 4? Motivera varför.
Utan tvekan The Sims 3. Ettan var första steget och jag älskade det då för att det var så nytt och spännande, men sedan utvecklades det till Tvåan som var så mycket bättre och mer realistiskt. Jag var lite skeptisk mot Trean i början när de precis hade announcat det eftersom att jag tyckte om Tvåan så himla mycket, men sedan blev jag helt förälskad i den öppna världen och de levande simmarna. Trean var ett stort steg uppåt från Tvåan vilket jag älskar, Fyran däremot tog enligt min mening ett stort steg tillbaka och jag blev oerhört besviken. Det känns mer som ett helt annat spel än en utveckling av de tidigare, så därför väljer jag Trean.

Om du fick bestämma vad nästa expansion skulle innehålla, vad hade du valt?
Om de mot förmodan skulle släppa en ny expansion till The Sims 3 hade jag velat ta några små saker från Fyran, för allt med Fyran är inte helt värdelöst. Det finns vissa grejer jag skulle vilja ha, som till exempel multitasking och att mammorna har sina vanliga kläder när de är gravida. Det vore också kul om bebisarna såg ut mer som bebisar och inte var inlindade.

Om du fick bestämma vad nästa prylpaket skulle innehålla, vad hade du valt?
Igen, om de mot förmodan skulle släppa ett nytt prylpaket, så skulle jag nog faktiskt vilja se lite samarbeten med stora företag, kanske något bilmärke, klädkedja eller möbelföretag. Mer köks- eller badrumsgrejer hade inte varit helt fel.

Om du var en sim vilka egenskaper, vilket jobb och vilka färdigheter hade du haft?
Om jag var en sim så hade jag haft egenskaperna Konstnärlig, Ambitiös, Svårt att binda sig, Hundperson och Nattuggla. Jag hade jobbat som egenföretagande konstnär, och jag hade haft färdigheter inom Måleri, Matlagning och Författande.

Vilken var den första expansionen du köpte?
Den första expansionen jag fick var The Sims Unleashed, men om jag inte minns helt fel så var The Sims 2 Tonårsliv och The Sims 2 Studentliv de första jag köpte med egna pengar.

När spelade du senast?
Jag spelade faktiskt förra helgen (så håll utkik imorgon efter ett nytt inlägg).

Vad eller vem är din inspiration till ditt simsspelande?
Jag blir konstant inspirerad av olika saker, det kan vara ett fint hus jag ser på nätet eller när jag är ute, eller en random människa ute på stan som jag tycker ser intressant ut. Jag blir även inspirerad av att läsa andras historier, till exempel Sara som taggade mig att svara på de här frågorna. Hennes PGC är fantastiskt kul att följa.


Om nedladdat innehåll:

Med eller utan CC?
Nu när jag har fallit ned i CC-avgrunden så skulle jag nog ha svårt att spela utan, men jag har andå inte så jättemycket. Alla hår som jag har laddat ned skulle jag dock verkligen inte kunna spela utan, det är egentligen det bästa med CC tycker jag.

Realistiskt CC eller maxis match?
Maxis match helt klart. Jag vill att det ska se ut som att det hör hemma i spelet och inte som att man har moddat sönder det med allt för realistiska prylar.

Har du försökt göra eget CC?
Nej faktiskt inte, jag har ingen aning om hur man gör och är för lat för att lära mig.

Hur mycket CC har du i din modsmapp?
Alla andra rutinerade simsare kommer förmodligen tappa hakan när jag säger att jag faktiskt inte har en modsmapp, jag lägger allt mitt CC i downloadsmappen då jag inte känner att jag har något behov av en modsmapp. Jag spelar helt modfritt och har relativt lite CC så det fungerar bra andå. Exakt hur mycket jag har vet jag inte (och det är för omständigt att starta speldatorn för att kolla).

Är din modsmapp organiserad?
Som sagt, ingen modsmapp, men min downloadsmapp är en enda röra.


Din spelstil:

Hur spelar du ditt spel helst?
De senaste start två åren har jag lyckats hålla mig till en och samma familj och funnit nöjet med att spela i generationer, men innan dess gjorde jag nya simmar och byggde nya hus stup i kvarten utan att egentligen spela så mycket. Tack vare min nuvarande familj så har jag verkligen kommit in i generationsspelandet och tycker det är jättekul att bygga stäktträd, se vad de nya barnen får för gener och hitta på spännande livshistorier.

Spelar du med fusk?
Ja det gör jag till en viss del. Jag använder motherlode när jag känner att det behövs, vilket oftast bara brukar bli när jag ska bygga ett nytt hus. Sen så använder jag även småfusk som moveObjects och hideHeadlineEffects, men ingenting som påverkar mina simmars liv eller humör.

Tycker du om att döda dina simmar?
Absolut inte. Jag tillhör nog den gruppen av spelare som tar det på lite för stort allvar för att döda mina simmar. The Sims handlar om liv, inte om att ta livet ifrån simmarna.

Vilken värld spelar du oftast i?
Just nu spelar jag i Hidden Springs, och jag tycker jättemycket om den staden. När jag spelar i generationer vill jag gärna vara i en stad som funkar med alla fyra årstider, det känns lite konstigt om jag skulle ha vinter och snö i till exempel Sunset Valley. Så vilken värld jag spelar i beror nog väldigt mycket på hur jag hade tänkt spela.

Spelar du med simmar som EA skapat?
Aldrig. Jag tycker de är tråkiga, rätt fula och skulle hellre fylla en stad med bara simmar jag gjort själv.


Favoriter:

Expansion?
In i framtiden är egentligen en väldigt kul expansion trots att jag inte har spelat det på länge.

Prylpaket?
Diesel, jag verkligen älskar jeansen som följde med och använder dem till nästan alla mina simmar.

Värld?
Alla världar har något som jag tycker om, men Monte Vista är nog den allra finaste.

Färdighet?
De kreativa färdigheterna. Måleri och Gitarr är jag verkligen svag för.

Jobb/Yrke?
Det är väl egentligen ingen överraskning att mitt favoritjobb/yrke är Musiker och egenföretagande Konstnär.

CC-skapare?
Nightcrawler och Cazy på thesimsresource gör fantastiska hår tycker jag, och BEO gör jättefina brudklänningar.


Bilder:

Visa din favoritbild från ditt spelande.
Den här Bilden på Ryan och Roxy från när Roxy var liten och precis hade tagit sina första steg.

Visa din äldsta bild från ditt spel som du har på din dator.
Den här bilden på mina startsimmar Dane och Ryan (Roxy's pappor) från när de var tonåringar och precis hade börjat lära känna varandra.

Om du har en simself, visa bild på den.
För tillfället har jag ingen simself men jag är ganska sugen på att göra en framöver. Dock så har det bara blivit så att jag inte en endaste gång visat mig själv här på bloggen, så här är istället en riktig bild på mig i mitt naturliga tillstånd.


Visa en bild på din favoritfamilj.
Självklart är Roxy's familj min favoritfamilj just nu. Jag har spelat med dem i snart två år och barnen tilhör generation 3, jag har verkligen fäst mig vid hela gänget och blev riktigt ledsen när Dane och Ryan gick bort. Det har hänt så mycket spännande grejer i familjen sedan mitt senaste inlägg och jag ser verkligen fram emot att dela det med er.

Och det var alla frågor! Hoppas att ni lärde känna mig lite mer som person och som spelare än vad man gör genom att bara läsa om mina simmar, och hoppas att ni gillade den här sims-tagen. Jag taggar alla som har en simsblogg och känner sig sugen på att svara på dessa frågor, hela listan hittar ni HÄR. Och tack till Sara för att du taggade mig!

Dag dag, geelfrob!
Eawysims

Kul att du är tillbaka igen! Har precis hittat till din blogg och måste bara säga att din design är superfin! Vill också ha orken och kunskaperna till att göra en lika fin design.

Håller även med dig om att Hidden Springs är en riktigt fin värld, gillar även Aurora Skies men den kan kännas lite mörk. Känner samma sak om att döda simmar, klarar typ inte ens av att göra så en sim är otrogen. Gillar inte att vara "elak" mot de, men samtidigt så är det lite tråkigt ifall allt är perfekt hela tiden så man vill ju ha lite drama.

Svar: Åh vad kul, Välkommen! Tack så jättemycket! Ja jag håller med, det kan inte vara "happy perfect family" jämt, då tappar man fort lusten att spela. Det är så mycket roligare när det händer saker. :)
Erika Grape (simsamlaren)

2016-04-23 17:54:53
http://eawysims.blogg.se/
Mikkis

Åh!!! Äntligen är du tillbaka :D jag har varit inne då o då för att jag saknat dig som sjutton :D hoppas allt gick bra med flytt, o att du vill skriva här lika mycket som jag vill läsa det du skriver ;)

Svar: Åh! Vad glad jag blir! :) Det har gått jättebra! Tack för ditt enorma stöd, det betyder jättemycket. :)
Erika Grape (simsamlaren)

2016-04-23 21:21:38
http://muppmikkis.blogg.se

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej).

Blogg/Hemsida:

Din kommentar: